Правило 1. Демонструйте доброзичливе ставлення до малюків. Посміхайтеся на занятті, будьте привітними. Проходячи між партами, не соромтеся погладити малюка по голівці, торкнутися його плеча, підбадьорити поглядом.
Правило 2. Стежте за своїм настроєм. Поганий настрій педагога породжує у більшості дітей страх, бажання триматися подалі від такого керівника гуртка. Натомість спокій, діловитість, небагатослівність, усмішка, співчуття викликають позитивне ставлення до педагога. Учитель, який поважає працю вихованця, завжди має вислухати дитину, дізнатися, чому вона хвилюється, які у неї труднощі та чим вони зумовлені.
Правило 3. Виховуючи дітей, завжди стежте, щоб слово не розходилося з ділом. Молодші школярі дуже розчаровуються, якщо дорослий не виконує те, що говорить, і перестають йому довіряти.
Правило 4. Виховуючи гуртківців, завжди стежте, щоб слово не розходилося з ділом. Молодші школярі дуже розчаровуються, якщо дорослий не виконує те, що говорить, і перестають йому довіряти.
Правило 5. Створюйте ситуацію успіху.
Правило 6. Уникайте різких суджень.
Правило 7. Коли діти щось роблять правильно чи неправильно, говоріть про це прямо, але обережно: не налякайте або не перехваліть.
Правило 8. Не допускайте саркастичного висміювання невдач вихованця. Умійте у будь – яку хвилину зняти стрес чи напруження.
Правило 9. Будьте терплячими у вихованні дітей. Ви жива людина, і немає нічого страшного, якщо ви припустилися помилки ненавмисне.
Правило 10. Стежте за розвитком гуртківців, створюйте ситуації для розв’язання складних задач.
Правило 11. Давайте можливість дітям побути у ролі вихователів, педагогів. Якщо вихованці навчаться ділитися своїми знаннями з іншими, це сприятиме їхньому вдосконаленню.
Правило 12. Сприяти творчому розвитку учнів, давайте простір для уяви.
Правило 13. Не втрачайте, а постійно підтримуйте зворотній зв'язок з гуртківцями. Керівник гуртка має знати про кожне досягнення та невдачу дитини.
Правило 14. Любіть своїх учнів не на словах, а на ділі.
|